FANDOM

Linia autobusowa nr 44 (Zielona Góra)
44oskwiatowe
Status: Aktywna
Rodzaj linii: Dzienna

Linia autobusowa nr 44 w Zielonej Górze - jedna z aktywnych linii autobusowych MZK Zielona Góra. Kursuje codziennie, z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie, co 40 minut w soboty, oraz co 60 minut w niedziele i święta.

Trasa

Od 01.04.2019

Zamiast przez ulicę Staszica, autobusy tej linii kursowały przez ulicę Wyspiańskiego od 01.04.2019 do 16.06.2019, w związku z nadal trwającą w tym czasie budową Centrum Przesiadkowego. Autobusy wróciły na swoją stałą trasę 17 czerwca 2019 roku.

Trasa: BATOREGO - Trasa Północna - Mechaników - Os. Zdrojowe - Zdrojowa - Sulechowska - Staszica - Dworzec Główny - Bohaterów Westerplatte - Aleja Wojska Polskiego - Dąbrówki - Wyszyńskiego - Botaniczna - Nowojędrzychowska - Mieczykowa - Os. Kwiatowe - Liliowa - Jędrzychowska - JĘDRZYCHÓW (powrót: Jędrzychowska - Mieczykowa - Os. Kwiatowe - Liliowa - Nowojędrzychowska)

Wybrane kursy:

  • JĘDRZYCHÓW - ZAJEZDNIA MZK

01.01.2009 - 31.03.2019

Trasa: SULECHOWSKA CRS - Sulechowska - Staszica - Dworzec Główny - Bohaterów Westerplatte - Aleja Wojska Polskiego - Dąbrówki - Łużycka - Wyszyńskiego - Botaniczna - Nowojędrzychowska - Mieczykowa - OS. KWIATOWE (powrót: Liliowa - Nowojędrzychowska itd.)

Od 18 lipca do 15 grudnia 2017 roku w stronę ulicy Sulechowskiej, zamiast przez ulicę Bohaterów Westerplatte, autobusy tej linii kursowały przez ulicę Chopina w związku z remontem.

12 marca 2018 rozpoczął się remont Dworca PKP związany z budową centrum przesiadkowego. Wszystkie linie, których trasa przebiega ulicami Bema i Staszica mają tymczasową korektę trasy, a sam przystanek "Dworzec PKP" został przeniesiony na ulicę Bohaterów Westerplatte.

W obydwu kierunkach zamiast przez ulicę Staszica, autobusy tej linii kursują do odwołania przez ulicę Wyspiańskiego, pozostałe części trasy nie uległy zmianie.

Wybrane kursy:

  • OS. KWIATOWE - WYSPIAŃSKIEGO (kurs szkolny)
  • OS. KWIATOWE - SULECHOWSKA CRS (przez Św. Cyryla i Metodego)
  • OS. KWIATOWE - DWORZEC GŁÓWNY
  • OS. KWIATOWE - ZAJEZDNIA MZK 

Do 31.12.2008

Trasa: WYSPIAŃSKIEGO - Staszica - Dworzec PKP - Bohaterów Westerplatte - Aleja Wojska Polskiego - Dąbrówki - 1 Maja - Jaskółcza - Botaniczna - Nowojędrzychowska - Jędrzychowska - JĘDRZYCHÓW

Wybrane kursy:

  • WYSPIAŃSKIEGO - JĘDRZYCHÓW (przez Łużycką i Ptasią)

Ciekawostki:

  • Ta linia ma wspólne obie pętle z linią 9.
  • Wraz z wprowadzeniem trasy Batorego - Jędrzychów 1 kwietnia 2019 roku, zlikwidowany został przystanek Wronia przy ulicy Nowojędrzychowskiej. Zastąpiono go przystankiem Stokrotkowa przy ulicy Mieczykowej. Lokalizacja nowego przystanku umożliwia obsługiwanie go w obu kierunkach.
    • Do 31 grudnia 2008 istniał też drugi przystanek, naprzeciwko zlikwidowanego później przystanku Wronia.[w 1] Został usunięty, ponieważ jego lokalizacja uniemożliwiała obsługiwanie go przez autobusy wyjeżdżające z Osiedla Kwiatowego, które właśnie wtedy zostało objęte komunikacją miejską.
    • 1 kwietnia 2019 roku likwidacji uległy też przystanki Centrum Rekreacyjno-Sportowe i Sulechowska CRS.
  • Nigdy nie istniała pętla przy Osiedlu Kwiatowym. Autobusy tej linii zjeżdżały z ulicy Nowojędrzychowskiej w ulicę Mieczykową, przejeżdżały przez osiedle, po czym wyjeżdżały z ulicy Liliowej. 
  • W związku z powyższym, na obecnej trasie przystanki Stokrotkowa, Mieczykowa, Os. Kwiatowe i Liliowa są obsługiwane w obie strony.
  • Autobusy zjeżdżające do Zajezdni MZK mają kierunkowskaz Dąbrówki Elektrociepłownia.
    • Tak samo jak linie 0, 27 i 30.

Odnośniki:

  1. Wtedy wszystkie przystanki miały inne nazwy, niż mają obecnie. Regułą nazewnictwa przystanków było umieszczanie w ich nazwach przede wszystkim ulicy, przy której przystanek się znajdował. W następnej kolejności podawano poprzeczną ulicę bądź inny punkt orientacyjny, który umożliwiał odróżnienie tego przystanku od innych. Przystanek zlikwidowany 31.12.2008 nazywał się Nowojędrzychowska przy Wroniej.
Autobusy w Zielonej Górze
Linie autobusowe istniejące obecnie: 01245678910111214171920212223252627303739445580N1N2N3ACDGHM
Linie autobusowe istniejące dawniej: 3131618242829313233343638404145507788N4N5BFLRZ19
Linie zawieszone: